onsdag 15 april 2009

Härliga Norrlänningar

Solen låg på som om det va mitt i sommarn i fredags så jag och Victoria tog oss i nackhåren och gick och köpte en räksallad var och trallade iväg till piren där vi åt och njöt av solen.

Vi gick runt i vårvädret i några timmar tills min fötter gav vika och skrek efter ett x antal plåster så vi gick hem till Vickan och plåstrade om mig. Men vi hade inte fått nog av det helt underbara vädret så vi tänkte gå tillbaka till piren igen och ta oss en glass.

När jag sitter på busshållsplatsen och fixar till mina plåster ser jag hur Vickan springer över gatan till en bil. I min förvirring stannar jag kvar å stirrar på henne när hon kommer tillbaka som en spjut och säger att det är "elmiaturister" som försökte hitta ett hotell och att hon erbjudit sig att visa, och därmed få skjuts in till stan. Vanligtvis hatar jag just såna farliga saker men man måste ju släppa loss lite ibland =)

Jag sätter mig i bilen, där sitter två heeelsköna norrlänningar från sundsvall vid namn Krille och Fidde. Har aldrig klickat med nytt folk så lätt. Vi åker mot stan när dem säger att dem är hungriga, då vi kommer på den briljanta idén att dem kunde äta på piren när vi tar oss en glass. Supertrevligt**

Sen blev det snack om vilket hotell dem skulle ta, å dem kläcker att dem inte har bokat nåt, Å hur lätt är det att få rum på elmiamässan!! Fullt med folk överallt. Sen kommer det!, ur Victorias mun kommer det,, "Ni kan ju sova hos mig. Jag jobbar och kommer hem kl8 imornbitti å Alex slutar halv3 på krogen så då kan ni ju följa med henne till mig när ni festat klart" I smärre chocktillstånd säger jag "Klart" . Nu bar det av till Maxi för dessa karlar hade åkt från Sundsvall utan extrakläder, kalsonger och tandborste.



Vid 20.00 drar Vickan till jobbet och jag å grabbarna har en vild jakt på alkohol! Haha, till slut övertalade jag mamma att sälja en flaska till grabbarna då Systemet va stängt. Vid 22.00 åkte jag till Ztyle. Massa med folk där i fredags så det va en lyckad kväll. Vid halv 3 gick jag därifrån och mötte upp Krille och Fidde å vi gick ihop till Chiki Mama. På vägen hem till Vickan blev Fidde nästan påkörd av en polisbild (enligt honom) och han blev nästan tagen till fyllecell vilket vi fick lyssna på tills han somnade xD

En rolig sak hände denna natten. Det enda jag kan säga är "Folk som talar i sömnen är faarliga " Sjukt roliga killar som bjöd på sig själva helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar